سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بدون توفیق بهره نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
کربلا
کارناوال جهانی بزرگ برای ثبت سه پروژه مهندسی عراقی ساز- دو پروژه از این سه پروژه برای اولین بار در عراق اجرا می شوند (گزارش مصور)
27 تیر 1389
تعداد بازدید: 4446
گلدسته های جود و کرم در پوششی زرین با تزئینات مینا آغوش خود رابه سمت زائران بازمیکند

جشنی بزرگ و غیر قابل توصیف که شور و سرور را به قلب مومنان افکند . جشنی عظیم که اگر مبالغه نکرده باشیم ، جشنی جهانی به شمار می آید . خبر این شادی فراگیر، به تمام دوست داران خوبی در سراسر جهان با تمام ملیتها و مذاهب مخابره گردید و چشم مسلمانان و بالاخص عراقیها را روشن نمود و امید به آینده ای روشن را پس از آنکه طاغوت زمان ، لبخند از لبان ایشان ربوده بود ، به ایشان بازگرداند .در این جشن که به مناسبت اتمام پروژه تذهیب گلدسته های حرم مطهر و ساخت ضریح جدید باضافه توسعه حرم مطهر و با آمادگی تمامی قسمتهای حرم مطهر و همزمان با 4 شعبان ، خجسته زاد روز قمر بنی هاشم برگزار گردید ، قسمتهای پروژه های مهندسی و نگهداری و تعمیرات عملیات نصب مانیتورهای بزرگ مخصوص پخش مراسم ، ساخت جایگاه ، تامین روشنائی و آذین بندی حرم مطهر را بر عهده داشتند .



در این بین وظیفه تهیه جزوات مصور راهنمای پروژه ها ، علاوه بر مستندات تهیه شده از سوی واحد فیلم و مونتاژ ، به واحد امور فکری وفرهنگی حرم مطهر واگذار گردید. در این مراسم واحد فیلم و مونتاژ نیز علاوه بر تصویر برداری از مراسم وظیفه پخش آن از مانیتورهای بزرگ نصب شده در صحن مطهر و ارائه یک نسخه از آن را به شبکه های ماهواره ای به منظور پخش ، به دوش می کشید.

همچنین واحد اینترنت حرم مطهر اقدام به پخش مستقیم مراسم بر روی شبکه اینترنت نموده و 4 گزارش متوالی از این مراسم را علاوه بر فیلم مراسم ، جهت تسهیل کار خبرنگاران در مخابره خبر این جشن بر روی سایت حرم مطهر منتشر نمود . در این میان واحد تبلیغات نیز اقدام به چاپ و توزیع محصولات منتشر شده ، چاپ پوسترهای کاغذی ، بنر و عکس ، تکثیر سی دی فیلمها و توزیع دعوتنامه ها و هدایای گروههای رسمی و غیر رسمی حاضر در مراسم و هماهنگی امور فنی رسانه های ماهواره ای و امور لجستیکی و ... نمود . واحد هدایا و نذورات نیز در کنار سایر واحدها برای دست یابی به جشنی باشکوه و مناسب ، هماهنگیهای مربوط به برگزاری این مراسم را به عهده داشت .



در این مراسم هیات امنای حرم مطهر رسما از اتمام عملیات تذهیب گلدسته های حرم (که برای اولین بار در عراق صورت میگرد ) و آغاز عملیات اجرایی توسعه حرم مطهر و پروژه ساخت ضریح جدید خبر داد .

این مراسم با شکوه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجبد توسط موذن و شیخ القراء حرمین مطهر ، آقای حاج مصطفی الصراف آغاز گردید .

بعد از آن آقای عادل عبد المهدی معاون رئیس جمهور عراق طی سخنانی از تلاشهای خادمان عراقی عتبات مقدسه کربلا در به نتیجه رساندن پروژه های این دو حرم مطهر تقدیر نموده و افزود : بهره برداری از این پروژه ها ، حرمین مقدسه را علاوه بر روح قدسی آن ، تحت نظر و اشراف مرجعیت اعلی در نجف به مراکزی برای گسترش فکر و فرهنگ اسلامی و همچنین سازندگی و نوآوری های مهندسی مبدل می نماید .



بعد از سخنان معاون ریاست محترم جهمور ، آقای سید صالح الحیدری نیز طی سخنانی ، موفقیت کارکنان حرم را در اجرای این سه پروژه و سایر پروژه های مهندسی ، عمرانی ، فرهنگی ، خدماتی ، سازمانی و تامینی تبریک گفت .

در همین حال آقای سید احمد الصافی رئیس هیات امنای حرم مطهر در سخنانی بر ضرورت ایحاد فضای مناسب برای بهره گیری از توانمدیها و استعدادهای خلاق عراقیها در پروژه های بزرگ و خدمت به عتبات مقدسه و همچنین در راستای خودکفایی و جبران عقب ماندگیهایی که بر اثر اهمال رژیم سابق طی چند دهه گذشته به کشور تحمیل شده است ، تاکید نمود .

ن

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط اسماعیل اکبری 94/2/20:: 11:42 عصر     |     () نظر