سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین مردم کسانی اند که از بدترین مسأله ها می پرسند تا دانشمندان را به اشتباه اندازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کربلا

 

اگر خدا قسمتم کنه امسال اربعین با پای پیاده زائر کربلا باشم..

به یاد اربعین امام سرور وسالار شهیدان حسین ابن علی ع  آخرین منزلگاه  (پانزده فرسنگی )حرکت کاروان عشق راکه  کاروان اهل البیت ع به فاصله حدود هزار کیلومتر از شام به سمت سرزمین نینوا در حرکت بودن  راپیاده  این مسیر رویایی را همنوابا سوگ زینب کبری س طی خواهم نمود.

آنجا راهی است که کاروانی از باز ماندگان اهل بیت ع  طی نمودند.حضرت زینب  س پس از 7هفت روزی که در شام به اسارت بودند توانست با سخنان  برنده و شیوای خود دست به روشنگری بزند  وقیام فرزند پیامبر را کامل کند گویی میدان کربلا دو صحنه ماندگار از ایثار  انسانهایی خاکی که جنسشان ملکوتی بود را بر چهره تاریخ بشریت حکاکی نمود یک صحنه در کربلا و مکمل آن  در شام .واقعه شام آنچنان  شدکه یزیدی  که حرام خدای را حلال کرده بود را مجبور کرد  اهل بیت رسوالله را به قصد بازگشت به مدینه راهی کند.اهل بیت علیهم السلام به سفر خود ادامه دادند تا به دو راهى جاده عراق و مدینه رسیدند، چون به این مکان رسیدند، از امیر کاروان خواستند تا آنان را به کربلا ببرد، و او آنان را به سوى کربلا حرکت داد، چون به کربلا رسیدند، جابر بن عبد الله انصارى را دیدند که با تنى چند از بنى هاشم و خاندان پیامبر براى زیارت حسین علیه السلام آمده بودند، همزمان با آنان به کربلا وارد شدند و سخت گریستند و ناله و زارى کردند و بر صورت خود سیلى زده و ناله هاى جانسوز سر دادند و زنان روستاهاى مجاور نیز به آنان پیوستند،  زینب علیها السلام در میان جمع زنان آمد و گریبان چاک زد و با صوتى حزین که ‏دلها را جریحه ‏دار مى‏کرد مى‏گفت: «وا اخاه! وا حسیناه! وا حبیب رسول الله و ابن مکة و منا! و ابن فاطمة الزهراء! و ابن علی المرتضى! آه ثم آه!» پس بیهوش گردید.


اگر خدا قسمتم کنه اربعین امسال با پای پیاده زائر کربلا شوم

آخرین مسیر ومنزلگاه اهل البیت ع که همان فاصله بین حرم اقا علی ابن ابیطالب  وقتگاه حسین ع است .فاصله ای 80 کیلومتری راکه امام سجاد ع و عمه اش زینب کبری با کوله باری از غم وحزن واندوه در غم فرزند رسول الله ص طی نمودند را در این مسیر معنوی گام خواهم گذارد .ودر این را ه کهنه زنگار  چندین ساله  دل راازجسم ورح بیمارم پاک خواهم نمود . راهی که در هر گامش هزارن درس عبرت آموز نهفته از قدیم تابه اکنون .در راهی قدم خواهم گذارد که  در هوایش بوی عطر سیب پیچیده وتربتش سرمه چشم عاشقان است .به یادکاروانی گام خواهم برداشت که کوله باری از غم واندوه را بر دوش ودرد خنجر عدو را برسینه دارد. ودر عین حال سرمست از ایثار واز خود گذشتگی است که  خداوند به  جسم خسته آل البیت ع انژی وتوان دادتا راه بس طولانی برایشان هموار گردد.قیام مقدس و پرشکوه امام حسین(ع)ریشه در انحراف هاى بـنیادى و اساسى در جـامعه  ای بنام اسلامى داشت. این انحراف ها زائیده انحراف حکومت اسلامى از مسیر اصلى خود  بود که از سقیفه به بـعد روی داد. که پس از شهادت على(ع)کلا بـه دست سلسله سفیانى و حزب ضد اسلامى اموى افتاد  کاروانی که تنها دلیل اسارت وشهادتشان مظلومیتشان بود  مظلومانی که قانون آزادی در عالم بشریت را با خون هفتاد ودو تن از برترین انسانهای عالم خاکی در عصر  خود  واسارت عزیز ترین کسانشان امضاء نمودند ودعوت حق را لبیک گفتند   انها این حال وهوا وشور واحساس را  تا قیام قیامت  بر دل ودیده پیروان خود به امانت گذارده.باشد که یاد ونام وخاطرشان چراغ هدایت  وسفینه نجات باشد در تمام قرون عالم بشریت .بشریتی که امروز ره راگم کرده ودچار روزمرگی شده که خود منشاء تمام دردها ست.واین راه  را حضرت زینب س نشانمان داد همان راهی است که ازحرم مولا شروع وبه سفینه نجات ختم خواهد شد .راه درمان درد مرا او سالها پیش برایم روشن نمود .واین همان راه است .

 اگه خدا قسمتم کنه امسال اربعین   با پای پیاده زائر کربلا باشم..به لطف الهی گام در راهی خواهم گذارد که  اکنون پس از هزاروسیصد  وچند سال هنوز تربتش بوی  اشکهای حضرت سجاد ع وزینب کبری  رامیدهد .تربتی که برای دنیای عالم  من بین دوحرم مظلومان عالم قرار گرفته پدر وفرزند. گام در راهی خواهم نهاد که شاهد سوز دل زینب س بوده وسنگینی وداغ اشکهای خواهر را در سوگ برادر بر تن خود احساس میکند.

آری به قصد قربت  راه راخواهم پیمود .ازخدای خود  سپاسگذارم که دینم را دین اسلام قرار داد و با او عهد خواهم بست  که شباب اهل جنتش را الگوی خود قرار دهم .

از اوخواهم خواست که قطره ای از حب حسین  ع را در وجودم جاری کند محبتی که در وجود یعقوب به تو وفرزندش یوسف داشت پیامبری که عاشقانه در سوگ فرزندش چهل سال گریست .آری  سهم من همان یک قطره  از محبت حسین ع در دلم باشد تا  قیام قیامت برایم کافیست.....

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط اسماعیل اکبری 95/8/5:: 8:42 عصر     |     () نظر