سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه چیز با انفاق کاستی گیرد، جز دانش . [امام علی علیه السلام]
کربلا
کد خبر : 31235 تاریخ انتشار : 12:12 - 23 مهر 1392 نسخه چاپی ارسال به دوستان پیوند مطلب



با قدیمی ترین عکاس حج آشنا شوید

او چهار جلد کتاب نیز در مورد خاطراتش درباره عربستان سعودی نوشته و جوانب مختلف این کشور و زندگی مردم در آن را شرح داده است ...
به گزارش شیعه آنلاین، در کتابخانه "ملک عبدالعزیز" در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی مجموعه ای از تصاویر تاریخی وجود دارد که قدیمی ترین عکس های موجود از حج به شمار می روند.

این تصاویر توسط فردی به نام "محمد صادق بیه" گرفته شده است. او این تصاویر را 133 سال قبل در أیام حج گرفت. وی در سال 1902 میلادی در 70 سالگی درگذشت.

او تحصیلکرده رشته "مهندسی جنگ و عکس" در پاریس بود. بعد از پایان تحصیلاتش به ارتش مصر پیوست اما هیچ گاه عکاسی را رها نکرد. او بین سال های 1860 تا 1880 سه بار به عربستان سعودی سفر کرد.
 
"محمد صادق بیه" علاوه بر این تصاویر حج، تصاویر مختلفی از عربستان در آن زمان گرفت که بیشتر با هدف نظامی – امنیتی گرفته شده بود. البته تصاویر او بعدها برای یافتن آسان ترین مسیر برای سفر حجاج به عربستان مورد استفاده قرار گرفت.
 
او چهار جلد کتاب نیز در مورد خاطراتش درباره عربستان سعودی نوشته و جوانب مختلف این کشور و زندگی مردم در آن را شرح داده است که در سال 1881 میلادی در قاهره منتشر شد.


اولین تصویر گرفته شده از مسجد النبی (ص) در سال 1880 میلادی


اولین تصویر گرفته شده از طواف حج در سال 1880 میلادی


تصویر صفحه اول کتاب این عکاس مصری درباره عربستان

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط اسماعیل اکبری 92/7/24:: 3:5 عصر     |     () نظر