سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت دنیا، خرد را تباه می کند و دل را ازشنیدن حکمت باز می دارد و کیفری دردناک می آورد . [امام علی علیه السلام]
کربلا

 

  

به یاد اولین  اربعین شهادت   سرور وسالار شهیدان حسین ابن علی (ع)لباس احرام برتن مشتاقم کرده آخرین مسیر و منزلگاه  حرکت کاروان   اهل البیت ع از شام به سمت سرزمین نینوا   رابا پای دل  همنوابا سوگ دل حضرت  زینب کبری س طی خواهم نمود. 

واین ره را حضرت زینب س نشانمان داد این راه  بین الحرمین پدر وفرزند  ازحرم مولا علی ع شروع وبه سفینه نجات ختم خواهد شد .

راه درمان درد مرا سالها پیش برایم روشن نموده  واین همان راه است که از باب الساعت نجف شروع وپس از طی پانزده فرسخ به باب السدر حرم امام حسین  ع ختم می شود شاید دلیل آن این باشد که هیچ گاه هدف گم نشود .

در راهی قدم خواهیم گذارد که  بوی عطر سیب در فضای آن پیچیده وتربتش سرمه چشم عاشقان است .    

در راهی معنوی که کهنه زنگار چندین ساله را از جسم و جان  روح بیمارم پاک خواهم نمود راهی که در هر قدم آن هزار حسنه وثواب حج هدیه شده ودر آن درسهای عبرت آموز نهفته .

دل و جان را به هوای  کوی دوست  ومیعاد گاه عاشقان جهان  وبه گنبد طلایی  گره خواهیم زد آنجایی که پنج پیامبر اولو العظیم رخصت زیارت را از خداوند میگیرند.

     به یادکاروانی گام خواهیم برداشت که امام کاروان حضرت سجاد (ع) بهمراه عمه اش زینب (ع)  کوله باری از غم و حزن  واندوه را بر دوش ودرد خنجر عدو را برسینه دارد. ودر عین حال سرمست از ایثار ورشادت ومردانگی از خود گذشتگی امام حسین (ع) ویاران با وفایش هستند وهمین به جسم خسته اسیران کربلا انژی وتوان مضاعف داده تا راه بس طولانی برایشان هموار گردد.

کاروانی که تنها دلیل اسارت وشهادتشان مظلومیتشان بود  مظلومانی که قانون آزادی در عالم بشریت را با خون هفتاد ودو تن از برترین انسانهای عالم خاکی واسارت عزیز ترین کسانشان امضاء نمودند ودعوت حق را لبیک گفتند   انها این حال وشور واحساس وعاشقی را  تا قیام قیامت  بر دل ودیده پیروان خود به امانت گذاردند . که یاد ونام وخاطرشان چراغ هدایت  برای عالم بشریت باشد.بشریتی که امروز ره راگم کرده ودچار روزمرگی شده که خود منشاء تمام دردها ست.                                                                                   

گویی قیام عاشورا دو صحنه ماندگار بر چهره تاریخ بشریت حکاکی نمودند از ایثار انسانهایی  با ذاتی قدسی و ملکوتی که یک صحنه در کربلا و  مکمل آن  در شام توسط حضرت زینب (س ) مقابل انحراف های بنیادی و اساسی در جامعه اسلامی با خطبه های آتشین و برنده وشیوای خود دست به روشنگری زد.

در مسیر پیاده روی زائران عمود 72 وچند عمود دیگر را برای گمشدگان در نظر گرفته اند در آن مکانها با روی سیاه وچشمانی گنهکار به دنبال گمشده ام می گردم یقینا او هم اربعین به زیارت جدش حسین (ع) آمده و شاید آن خورشید عالم تاب روزی در آنجا بتابد وعالم را منوربه نور خود کند.

پذیرایی زائران اربعین که گویی معجزه ایی رخ داده که  باشور و اشتیاق تمام از سوی خرد و کلان کوچک و بزرگ بر سرطولانی ترین سفره عالم هستی انجام می شود کودکانی که ملتمسانه میخواهند که از نذر آنها اطعام کنی هرکس با هر امکاناتی مشغول خدمت به زائران مقدس ترین سرزمین عالم است .جوانی برای پاک کردن غبار به پای زائران افتاده و آنطرف بانویی کهنسال با قامتی خمیده عاجزانه از تو می خواهد که بر سر سفره کرمش بنشینی. آنها این روزها را غنیمت دانسته و اندوخته یک سال خود را نثار زائران میکنند که این هم خود حدیثی مفصل دارد.

اگه خدا قسمتمان  کند  امسال اربعین   با پای پیاده زائر کربلا باشیم..به لطف الهی گام در راهی خواهم گذارد که ذوق واشتیاق زایران هرساله در اتصال به مقدس ترین سرزمین جهان در این راه دوصد چندان می شود سرزمینی که  اکنون پس از هزاروسیصد  وچند سال هنوز تربتش بوی  اشکهای حضرت سجاد ع وزینب کبری  رامی دهد وسنگینی وداغ اشکهای خواهر را در سوگ برادر بر تن خود احساس میکند.

از تعلقات دنیا دل کنده به قصد قربت  راه راخواهیم پیمود .ازخدای خود  سپاسگذاریم که دینمان را دین اسلام قرار داد و با او عهد خواهیم بست  که شباب اهل جنتش را الگوی خود قرار دهیم .

از اومی خواهیم که در این راه  قطره ای از حب ومعرفت  حسین ( ع )را در وجودمان جاری کند .که همان یک قطره از حب حسین (ع)برای عالمیان تا قیام قیامت کافیست.

ثواب هدیه به روح پاک مادرم فاطمه قلعه بیگی ----اسماعیل اکبری

 #پیاده#اربعین#کربلا

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط اسماعیل اکبری 96/8/3:: 7:34 عصر     |     () نظر