سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رشک بردن زن کفران است و رشک بردن مرد ایمان . [نهج البلاغه]
کربلا

489330  تاریخ: 1392/09/25 - 14:50 منبع: خبرگزاری فارس print

 

در رونمایی مجموعه کتاب‌های قصه عاشورا؛
حکیمی: در یک ماه 200 هزارنفر در نیجریه شیعه شدند/

سیدمحمود حکیمی گفت: نخبگان اروپا و آمریکا به شیعه گرایش پیدا کرده‌اند. در آفریقا هم گرایش شگفت‌انگیزی به تشیع می‌بینیم و با همه فعالیت‌های گسترده عربستان سعودی در آفریقا در شهریور گذشته، فقط در نیجریه 200 هزار نفر شیعه شدند. 

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رونمایی از دفتر اول مجموعه کتاب‌های قصه عاشورا نوشته «پرویز امینی» که توسط انتشارات وزیر منتشر شده است صبح امروز در موزه امام علی(ع) برگزار شد.

در این مراسم «احمدوند» مدیرعامل شرکت ترنج گفت: همکاری ما با نشر وزیر در تولید این اثر به چند ماه گذشته مربوط می‌شود که آنها طرحی را ارائه کردند برای تولید مجموعه‌ای 72 جلدی درباره عاشورا و برای نوجوانان و با استقبال ما برای اولین بار یک همکاری خوب بین یک شرکت توزیع کننده کتاب و ناشر در حوزه تولید اتفاق افتاد و این همان مدیریت تولید است که در صنعت نفت حلقه مفقوده‌ای به حساب می‌آید.

وی افزود: ناشر بیشتر فرصتش را برای فراهم کردن یک اثر خوب به کار برد و ما هم همه همت‌مان را صرف ارائه این کار فاخر کردیم. نشر کتاب‌ها روان و خوش‌خوان است و مناسب مخاطب نوجوان این مجموعه کتاب‌فیلم است و تصویرسازی‌ها نیز رئال هستند و به نوعی تصویر و متن مکمل هم به کار رفته‌اند.

احمدوند در پایان سخنانش با تقدیر از نحوه طراحی این 15 جلد که در دفتر اول می‌گنجد از کار حرفه‌ای گروه هنری این مجموعه برای صفحه‌آرایی، تصویرسازی و کتاب‌آرایی تقدیر کرد و خبر از تولید این مجموعه در قالب انیمیشن و ترجمه عربی داد.

سخنران دیگر این مراسم «سیدمحمود حکیمی» بود که در ابتدای سخنانش به گرایش مردم دنیا به دین و به ویژه به تشیع اشاره کرد و گفت: مردم جهان برخلاف‌نظر ما از 4 دهه پیش بسیار بیش از گذشته به دین روی آورده‌اند و از آغاز قرن 21 واقعه‌ای دنیا را تکان داد و آن گرایش اکثر پژوهشگران علوم اجتماعی و تاریخ به تشیع است.

وی با اشاره به نامه «حامد الگار» به «آیت الله سید مجتبی موسوی ‌لاری» گفت: اغلب نخبگان اروپا و آمریکا به شیعه اثنی‌عشری گرایش پیدا کرده‌اند در افریقا هم گرایش شگفت‌انگیزی به تشیع می‌بینیم و با همه فعالیت‌های گسترده عربستان سعودی در آفریقا در شهریور گذشته تنها در نیجریه فقط 200 هزار نفر شیعه شدند.

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به فعالیت‌های گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ مسیحیت اظهار داشت: آنها تبلیغ می‌کنند که دینشان دین محبت است اما اگر کسی می‌خواهد واقعیت این ادیان تحریف‌شده را ببیند تاریخ جنگ‌های صلیبی و تاریخ جنایت‌های جنگ بین‌الملل اول و دوم را بخواند بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای از دین خاصی حمایت نمی‌کنند اما با سوءاستفاده از تمایلات جنسی تلاش می‌کنند نسل جوان را از دین فراری دهند.

بخش دیگر این فعالیت‌ها نیز به فعالیت وهابیان در شبکه‌های ماهواره‌ای اختصاص دارد که خوشبختانه از 4 سال پیش شبکه جهانی ولایت با تلاش بسیار و شبانه‌روزی پاسخ دروغ‌های وهابیت را می‌دهد.

حکیمی گفت: گرایش به مردم دنیا به شیعه سلفی‌ها را دچار وحشت کرده است و آمار هول‌انگیزی که از کشتار شیعیان اثنی‌عشری در عراق و دیگر کشورهای دنیا می‌شنویم نشان از همین وحدت دارد. این درنده‌خویی‌های آنها مانند درنده‌خویی‌های زمان بنی‌امیه بوده و سلفی‌ها کار همان‌ها را تکرار می‌کنند.

این نویسنده پیشکسوت با اشاره به عشق و علاقه خود به نگارش داستان و مقاله درباره اهل بیت(ع) اظهار داشت: من از سه سالگی به هیئات مذهبی می‌رفتم اولین کتاب هم درباره امام حسین(ع) در سال 1350 منتشر شد و آخرین کتابم نیز امام حسین(ع) و نهضت جاوید کربلا است. در دو دهه اخیر نیز تقریبا همه کتاب‌هایی که درباره عاشورا منتشر شده است را خوانده‌ام و یادداشت برداشته‌ام اما من همچنان روی کتاب‌های نوجوانان حساسیت دارم و این کتاب هم به لحاظ تصاویر و هم به لحاظ متن ساده آن شتاب بسیار خوبی دارد.

وی افزود: ما هم‌اکنون در شرایط خاصی نسبت به قبل از انقلاب قرار داریم ما قبل از انقلاب با مشکلات متعددی درباره چاپ کتاب‌هایمان مواجه بودیم و سانسور بسیار بدی روی کتاب‌ها اعمال می‌شد و اگر فرصت باشد دوست داریم جلسه‌ای به طور مفصل درباره سانسور در عصر پهلوی صحبت کنم و انقلاب اسلامی ما را از سیاه‌چال استبداد نجات داد.

حکیمی با اشاره به تفاوت نوجوان‌های قبل از انقلاب و نوجوانان امروز گفت: پیش از این اگر یک کتاب 500 صفحه‌ای را به یک نوجوان می‌دادیم می‌خواند اما نوجوان امروز کتاب‌های کوتاه و همراه با تصویر مانند کتاب قصه عاشورا را می‌پسندد و ما باید با این شرایط و بیشتر برای نوجوانان کار کنیم.

این نویسنده به اهمیت تشویق و تقدیر از چنین کتاب‌ها و نویسندگان آنها اظهار داشت: استاد مطهری مرحوم سیدغلامرضا سعیدی و آیت‌الله سبحانی خیلی‌ من را تشویق می‌کردند که در این زمینه فعالیت کنم و ما نیز باید جوان‌ترها را تشویق کنیم تا این جریان ادامه پیدا کند.

.....................

پایان پیام/


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط اسماعیل اکبری 92/9/25:: 3:17 عصر     |     () نظر