روستای زر آباد / قزوین شیعه نیوز
کلمات کلیدی:
گنبد و بارگاه جدید امام هادی(ع)
در پی تعرضی که چندسال پیش نسبت به حرمین عسکریین در سامرا صورت گرفت، ستاد بازسازی عتبات عالیات با تشویق مردم و کمکهای مادی و معنوی آنان، بازسازی حرممطهر را آغاز کرد. گنبد امامعلیالنقی (ع) یکی از بزرگترین گنبدهای خشتی جهان است. در ساخت این گنبد از روشهای مدرن به نحوی بهره گرفته شده است تا ماندگاری بالای 50سال طلا را داشته باشد.
کلمات کلیدی:
خبر فوری :
کد خبر : 37346 1392/7/29 - 9 : 50 گنبد و بارگاه جدید امام هادی(ع) در پی تعرضی که چندسال پیش نسبت به حرمین عسکریین در سامرا صورت گرفت، ستاد بازسازی عتبات عالیات با تشویق مردم و کمکهای مادی و معنوی آنان، بازسازی حرممطهر را آغاز کرد. گنبد امامعلیالنقی (ع) یکی از بزرگترین گنبدهای خشتی جهان است. در ساخت این گنبد از روشهای مدرن به نحوی بهره گرفته شده است تا ماندگاری بالای 50سال طلا را داشته باشد. |
کلمات کلیدی:
موزه حضرت یکی از نقاط دیدنی حرم مطهر امام حسین (ع) است که می تواند ساعت ها زائران این حرم منور را به ژرفای تاریخ برده و با گوشه ای از آثار و ادوات تاریخی آشنا کند. موزه حضرت در حرم حضرت سیدالشهدا (ع) و در صحن باب القبله و در منتهی جنوب شرقی ان قرار دارد و صبحها از ساعت 9 تا 11 و عصرها از ساعت 13 تا 16 برروی علاقه مندان گشوده است.
برای ورود به موزه باید از یک راه پله باریک و پر پیچ و خم عبور کرده تا به تالار اصلی موزه برسید.
در بدو ورود به موزه به محقظه ای که در آن مقداری تربت قبر شریف امام قرار دارد مواجه شده و سپس با در منقوش به آیات قرآن کریم که متعلق به 1372 هجری است برخورد خواهید کرد.
آثاری نظیر سفالینه هایی که از محوطه صحن خارح شده، انواع شمشیر با قدمت متفاوت، انواع ظروف مسی، شمعدان، انواع خنجر، سپر، کاسه و ... از جمله آثاری است که در ادامه بازدید از موزه حضرت دیده می شود.
برروی یکی از شمشیرها آیه نصرو من الله وفتح النقریب حک شده که بسیار زیباست.
همچنین پرده قبر شریف حضرت امام حسین (ع) ساخته شده از پارچه و زینت یافته از آیات قرآن و نقشهای مختلف و نیز قطعه ای از پرده خانه خدا که منقش به آیات قرآن مریم است نیز در بخش پایانی این موزه به چشم می خورد.
این موزه طوری طراحی شده که بازدید کننده باید از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج شود و کلیه بخشهای آن را ببییند.
منبع : http://www.imamhussain.org/
کلمات کلیدی:
در این گالری عکس هایی از قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است
در این گالری عکس هایی از قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است
در این گالری عکس هایی از قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است
در این گالری عکس هایی از قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است
کلمات کلیدی:
31235 12:12 - 23 مهر 1392 | نسخه چاپی ارسال به دوستان پیوند مطلب |
او چهار جلد کتاب نیز در مورد خاطراتش درباره عربستان سعودی نوشته و جوانب مختلف این کشور و زندگی مردم در آن را شرح داده است ... |
به گزارش شیعه آنلاین، در کتابخانه "ملک عبدالعزیز" در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی مجموعه ای از تصاویر تاریخی وجود دارد که قدیمی ترین عکس های موجود از حج به شمار می روند.
این تصاویر توسط فردی به نام "محمد صادق بیه" گرفته شده است. او این تصاویر را 133 سال قبل در أیام حج گرفت. وی در سال 1902 میلادی در 70 سالگی درگذشت. او تحصیلکرده رشته "مهندسی جنگ و عکس" در پاریس بود. بعد از پایان تحصیلاتش به ارتش مصر پیوست اما هیچ گاه عکاسی را رها نکرد. او بین سال های 1860 تا 1880 سه بار به عربستان سعودی سفر کرد. "محمد صادق بیه" علاوه بر این تصاویر حج، تصاویر مختلفی از عربستان در آن زمان گرفت که بیشتر با هدف نظامی – امنیتی گرفته شده بود. البته تصاویر او بعدها برای یافتن آسان ترین مسیر برای سفر حجاج به عربستان مورد استفاده قرار گرفت.
او چهار جلد کتاب نیز در مورد خاطراتش درباره عربستان سعودی نوشته و جوانب مختلف این کشور و زندگی مردم در آن را شرح داده است که در سال 1881 میلادی در قاهره منتشر شد.
اولین تصویر گرفته شده از مسجد النبی (ص) در سال 1880 میلادی اولین تصویر گرفته شده از طواف حج در سال 1880 میلادی تصویر صفحه اول کتاب این عکاس مصری درباره عربستان |
کلمات کلیدی:
سفر کربلا نباید با غفلت سپری شود | |
حجتالاسلام والمسلمین صادقزاده، صبح امروز در مراسم سخنرانی مذهبی و عزاداری حرم حضرت سیدالشهدا علیهالسلام اظهار داشت: زائران حسینی بایستی قدر حضور در این سرزمین مقدس را بدانند و از تک تم لحظات معنوی آن بهره مند شوند. وی با تشریح فضیلت های زیارت مرقد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام گفت: در احادیث معتبر آمده است؛ هنگامى که زائر کربلا از اهلش جدا مىشود به هر قدمى که بر مىدارد گناهانش آمرزیده مىشود و سپس پیوسته به هر قدمى تقدیس و تنزیه شده است. حجتالاسلام والمسلمین صادق زاده ادامه داد: زائر حسینی وقتی به قبر مطهر مىرسد وقتى به آنجا رسید خداوند متعال او را خوانده و مىفرماید: بنده من از من سؤال کن تا به تو اعطاء کنم، من را بخوان تا اجابتت نمایم، از من طلب نما تا به تو بدهم، حاجتت را از من بخواه تا برآورده نمایم. این واعظ کشور با تأکید بر اینکه توفیق زیارت امام حسین علیهالسلام را نباید با غفلت در دوران سفر از دست داد، تصریح کرد: متأسفانه گاه مشاهده می شود بیشتر وقت زائر حسینی در بازارها تلف می شود، نباید این چنین باشد، مگر انسان در طول زندگی چند بار توفیق تشرف به بارگاه حسینی را خواهد داشت. وی خواستار اصلاح سبک زندگی زائران حسینی پس از بازگشت به میهن شد و گفت: برخی از آداب و رسوم رایج در زندگی ما با فرهنگ حسینی همخوانی ندارد، این سفر فرصتی برای دوری از این بدعت ها و گرایش به زندگی سعادتمند مورد رضایت ائمه اطهار علیهمالسلام است. |
سفر کربلا نباید با غفلت سپری شود | |
حجتالاسلام والمسلمین صادقزاده، صبح امروز در مراسم سخنرانی مذهبی و عزاداری حرم حضرت سیدالشهدا علیهالسلام اظهار داشت: زائران حسینی بایستی قدر حضور در این سرزمین مقدس را بدانند و از تک تم لحظات معنوی آن بهره مند شوند. وی با تشریح فضیلت های زیارت مرقد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام گفت: در احادیث معتبر آمده است؛ هنگامى که زائر کربلا از اهلش جدا مىشود به هر قدمى که بر مىدارد گناهانش آمرزیده مىشود و سپس پیوسته به هر قدمى تقدیس و تنزیه شده است. حجتالاسلام والمسلمین صادق زاده ادامه داد: زائر حسینی وقتی به قبر مطهر مىرسد وقتى به آنجا رسید خداوند متعال او را خوانده و مىفرماید: بنده من از من سؤال کن تا به تو اعطاء کنم، من را بخوان تا اجابتت نمایم، از من طلب نما تا به تو بدهم، حاجتت را از من بخواه تا برآورده نمایم. این واعظ کشور با تأکید بر اینکه توفیق زیارت امام حسین علیهالسلام را نباید با غفلت در دوران سفر از دست داد، تصریح کرد: متأسفانه گاه مشاهده می شود بیشتر وقت زائر حسینی در بازارها تلف می شود، نباید این چنین باشد، مگر انسان در طول زندگی چند بار توفیق تشرف به بارگاه حسینی را خواهد داشت. وی خواستار اصلاح سبک زندگی زائران حسینی پس از بازگشت به میهن شد و گفت: برخی از آداب و رسوم رایج در زندگی ما با فرهنگ حسینی همخوانی ندارد، این سفر فرصتی برای دوری از این بدعت ها و گرایش به زندگی سعادتمند مورد رضایت ائمه اطهار علیهمالسلام است. |
|
|
|||||
|
مولایمان حضرت بقیة اللَّه، ارواحنا فداه، در پاسخ سعد بن عبداللَّه در ضمن حدیثى طولانى مىفرماید: حضرت زکریا از پروردگارش درخواست نمود که نامهاى «پنج تن» را به او بیاموزد. جبرئیل (ع) بر او نازل شده آنها را به او آموخت. هرگاه که زکریا نام محمد، على، فاطمه، و حسن (ع) را مىبرد، اندوهش برطرف مىشد، ولى همین که نام حسین (ع) را مىبرد، بغض گلویش را مىفشرد و نفسش به شماره مىافتاد و گریهاش مىگرفت. روزى گفت: خداوندا! چه سرى دارد که هرگاه نام چهار نفر از اینان را مىبرم غم و اندوهم برطرف شده و خاطرم تسکین مىیابد، ولى به هنگام نام بردن از حسین (ع) اشکم جارى و آه و نالهام بلند مىشود؟ خداوند متعال داستان حسین (ع) را به او خبر داده و فرمود: «کهیعص». «کاف» اسم کربلا، «هاء» هلاکت و نابودى خاندان پیامبر، «یاء» یزید که به حسین ظلم و ستم نمود، «عین» اشاره به عطش و تشنگى حسین و «صاد» صبر او است.
زکریا (ع) که این مطلب را شنید، سه روز از مسجد خود بیرون نرفت و دستور داد کسى بر او وارد نشود و شروع به گریه و زارى نمود و ذکر مصیبت او این عبارات بود: خداوندا! آیا بهترین آفریدگانت به فرزندش مصیبت زده مىشود؟ آیا چنین مصیبتى بر آستانهى آنان فرود مىآید؟ خداوندا! آیا على و فاطمه این چنین عزادار مىشوند؟ بعد گفت: خداوندا! فرزندى به من بده که در دوران پیرى دیدگانم به او روشن شده، وارث و جانشین من باشد! او را براى من به مانند حسین (ع) نسبت به حضرت محمد (ص) قرار ده! بعد از آنکه او را به من دادى، مرا گرفتار محبت او گردان و بعد همانگونه که حبیبت محمد (ص) به مصیبت او دچار مىشود، مرا نیز دچار مصیبت او بگردان! خداوند، یحیى (ع) را به زکریا داد و او را به مصیبت فقدان او دچار کرد. دوران حمل یحیى، همچون دوران حمل حسین، شش ماه بود |
کلمات کلیدی:
ترجمه ی دعای عرفه توسط دکتر علی شریعتی"
"ترجمه ی دعای عرفه توسط دکتر علی شریعتی"
اگر به فرض که هیچ دلیلی بر حقانیت و صلاحیت امام حسین (ع) نباشد ,بعد آدم یک بار دعای عرفه بخواند, می شود به "حسین" ایمان نیاورد؟نشناسدش؟عاشقش نشود؟دیوانه اش نشود؟آیا چنین چیزی امکان دارد؟
حمد و سپاس خدایی را سزاست که تیر حتمی قضایش را هیچ سپری نمی شکند و لطف و محبت و هدایتش را هیچ مانعی باز نمی دارد و هیچ آفریده ای به پای شباهت مخلوقات او نمی رسد.
............ . حهل و نادانی من و عصیان و گستاخی من تو را باز نداشت از اینکه راهنمایی ام کنی به سوی صراط قربتت و موفقم گردانی به آنچه رضا و خوشنودی توست.
پس
هر گاه که تو را خواندم پاسخم گفتی .
هر چه از تو خواستم عنایتم فرمودی.
هرگاه اطاعتت کردم قدردانی و تشکر کردی.
و هر زمان که شکرت را بر جا آوردم بر نعمت هایم افزودی.
و اینها همه چیست؟
جز نعمت تمام و کمال و احسان بی پایان تو؟!
............ . من کدام یک از نعمت های تو را می توانم بشمارم یا حتی به یاد آورم و به خاطر سپارم؟
............ . خدایا!الطاف خفیه ات و مهربانی های پنهانی ات بیشتر و پیشتر از نعمتها ی آشکار توست.
............ . خدایا!من را آزرمناک خویش قرار ده آن سان که انگار میبینمت.
من را آنگونه حیامند کن که گویی حضور عزیزت را احساس می کنم.
خدایا!
من را با تقوای خودت سعادتمند گردان.
و با مرکب نافرمانی ات به وادی شقاوت و بد بختی ام مکشان.
در قضایت خیرم را بخواه.
و قدرت برکاتت را بر من فرو ریز تا آنجا که تاخیر را در تعجیل های تو و تعجیل را در تاخیر های تو نپسندم.
آنچه را که پیش می اندازی دلم هوای تاخیرش را نکند.
و آنچه را که بازپس می نهی من را به شکوه و گلایه نکشاند.
............ .. پروردگار من!
............ .. من را از هول و هراس های دنیا و غم واندوه های آخرت رهایی ببخش.
و من را از شر آنان که در زمین ستم می کنند در امان بدار.
............ .. خدایا!
به که واگذارم می کنی؟
به سوی که می فرستی ام؟
به سوی آشنایان و نزدیکان؟تا از من ببرند و روی برگردانند.
یا به سوی غریبان و غریبه گان تا گره در ابرو بیافکنند و مرا از خویش برانند؟
یا به سوی آنان که ضعف مرا می خواهند و خواری ام را طلب می کنند؟
............ .. من به سوی دیگران دست دراز کنم؟در حالی که خدای من تویی و تویی کارساز و زمامدار من.
............ .. ای توشه و توان سختی هایم!
ای همدم تنهایی هایم!
ای فریاد رس غم وغصه هایم!
ای ولی نعمت هایم!
............ .. ای پشت و پناهم در هجوم بی رحم مشکلات!
ای مونس و مامن و یاورم در کنج عزلت و تنهایی و بی کسی!
ای تنها امید و پناهگاهم در محاصره ی اندوه و غربت و خستگی!
ای کسی که هر چه دارم از توست و از کرامت بی انتهای تو!
............ .. تو پناهگاه منی!
تو کهف منی!
تو مامن منی!
وقتی که راه ها و مذهب ها با همه ی فراخی شان مرا به عجز می کشانند و زمین با همه ی وسعتش بر من تنگی می کند و ...........
............ ... اگرنبود رحمت تو بی تردید من از هلاک شدگان بودم.
و اگر نبود محبت تو بی شک سقوط و نا بودی تنها پیشروی من میشد.
............ ... ای زنده!
ای معنای حیات! زمانی که هیچ زنده ای در وجود نبوده است.
............ ... ای آنکه :
با خوبی و احسانش خود را به من نشان داد.
و من با بدی ها و عصیانم در مقابلش ظاهر شدم.
............ .. . ای آنکه:
در بیماری خواندمش و شفایم داد.
در جهل خواندمش و شناختم عنایت کرد.
در تنهایی صدایش کردم و جمعیتم بخشید.
در غربت طلبیدمش و به وطن بازم گرداند.
در فقر خواستمش و غنایم بخشید.
.......... من آنم که بدی کردم ... من آنم که گناه کردم.
من آنم که به بدی همت گماشتم.
من آنم که در جهالت غوطه ور شدم.
من آنم که غفلت کردم.
من آنم که پیمان بستم و شکستم.
من آنم که بد عهدی کردم .....
و ....... اکنون باز گشته ام.
باز آمده ام با کوله باری از گناه و اقرار به گناه.
پس تو در گذر ای خدای من!
ببخش ای آنکه گناه بندگان به او زیان نمی رساند.
ای آنکه از طاعت خلایق بی نیاز است و با یاری و پشتیبانی و رحمتش مردمان را به انجام کارها ی خوب توفیق می دهد.
............ ... معبود من!
اینک من پیش روی توام و در میان دست های تو.
آقای من!
بال گسترده و پر شکسته و خوار و دلتنگ و حقیر.
نه عذری دارم که بیاورم نه توانی که یاری بطلبم.
نه ریسمانی که بدان بیاویزم.
و نه دلیل و برهانی که بدان متوسل شوم.
چه می توانم بکنم؟ وقتی که این کوله بار زشتی و گناه با من است ؟!
انکار؟!
چگونه و از کجا ممکن است و چه نفعی دارد وقتی که همه ی اعضا و جوارحم به آنچه کرده ام گواهی می دهند؟
............ .. خدای من!
خواندمت پاسخم گفتی.
از تو خواستم عطایم کردی.
به سوی تو آمدم آغوش رحمت گشودی.
به تو تکیه کردم نجاتم دادی.
به تو پناه آوردم کفایتم کردی.
خدایا!
از خیمه گاه رحمتت بیرونمان مکن.
از آستان مهرت نومیدمان مساز.
آرزوها و انتظارهایمان را به حرمان مکشان.
از درگاه خویشت ما را مران.
............ .... ای خدای مهربان!
بر من روزی حلالت را وسعت ببخش.
و جسم و دینم را سلامت بدار.
و خوف و وحشتم را به آرامش و امنیت مبدل کن.
و از آتش جهنم رهایم ساز.
............ .... خدای من!
اگر آنچه از تو خواسته ام عنایتم فرمایی , محرومیت از غیر از آن زیان ندارد.
و اگر عطا نکنی هر چه عطا جز آن منفعت ندارد.
یا رب! یا رب! یا رب!
............ .... خدای من!
این منم و پستی و فرو مایگی ام.
و این تویی با بزرگی و کرامتت.
از من این می سزد و از تو آن ............ ...
........." چگونه ممکن است به ورطه ی نومیدی بیافتم در حالی که تو مهربان و صمیمی جویای حال منی."
......... خدای من!
تو چقدر با من مهربانی با این جهالت عظیمی که من بدان مبتلایم!
تو چقدر درگذرنده و بخشنده ای با این همه کار بد که من می کنم و این همه زشتی کردار که من دارم.
.......... خدای من!
تو چقدر به من نزدیکی با این همه فاصله ای که من از تو گرفته ام.
...... تو که اینقدر دلسوز منی! .....
...... خدایا تو کی نبودی که بودنت دلیل بخواهد؟
تو کی غایب بوده ای که حضورت نشانه بخواهد؟
تو کی پنهان بوده ای که ظهورت محتاج آیه باشد؟
...... کور باد چشمی که تو را ناظر خویش نبیند.
کور باد نگاهی که دیده بانی نگاه تو را درنیابد.
بسته باد پنجره ای که رو به آفتاب ظهور تو گشوده نشود.
و زیانکار باد سودای بنده ای که از عشق تو نصیب ندارد.
...... خدای من!
مرا از سیطره ی ذلت بار نفس نجات ده و پیش ازآنکه خاک گور بر اندامم بنشیند از شک وشرک رهایی ام بخش.
...... خدای من!
چگونه نا امید باشم در حالی که تو امید منی!
چگونه سستی بگیرم ,چگونه خواری پذیرم که تو تکیه گاه منی!
ای آنکه با کمال زیبایی و نورانیت خویش چنان تجلی کرده ای که عظمتت بر تمامی ما سایه افکنده.
یا رب! یا رب! یا رب!
کلمات کلیدی:
سوره الرحمن آیه 19 و20» استاد الهی قمشهای
کلمات کلیدی: